Wednesday, February 04, 2015

Almera dilanggar dari belakang

03.02.2015 pada jam 5.35 petang mencatatkan sejarah hitam dalam hidup pada hari ini.  Peristiwa yang membuatkan aku hilang mood petang kelmarin apabila almera dilanggar lari dari belakang oleh sebuah motorsikal.

Aku hairan, bagaimana perasaan manusia yang buat salah tapi tidak mahu mengaku dan tanpa rasa bersalah terus melarikan diri.
Apakah ada hukuman untuk orang yang bertindak sedemikian.  Adakah memang takdir yang menentukan aku memang bernasib malang semalam ataupun bagaimana???

Aduh. Terbanglah duit aku bulan ini....
Tapi bila ku kenang balik, kalaulah aku berjaya menahan motorsikal itu semalam, mampu kah dia bayar ganti rugi sedangkan motorsikal yang dipakainya pun nampak buruk..
Sampai hati kah aku untuk memohon ganti rugi darinya sedangkan kalau gajinya pun cukup2 untuk dirinya dan anak-anak dan keluarganya...Todah...
takpalah..

No comments:

Post a Comment